MULLERS
Diploma Part 6
Sunday 26 May 2013 20:27
assalamualaikummmmm......
sory lmbt, bru nk post entry nie, coz my lappy abg aku pnjm jap....

ok, bismillahirrahmanirrahim,
baru2 ni telah tamat sudah perjalanan aku sbgai part 6(senior diploma,hehe)
aku cakap tamat sebagai PART 6 okeee.... bukan tamat DIPLOMA,
bukan apa, aku takot gak andai kata aku gagal dalam exam lepas,
tp org cakap, klu kita exam gagal (masa part 6 lar), diorang akan bg kita ambk "sub paper" (pandai2 la tanya org, xkan aku nak crita semua kot,hehe).  

so, in sya Allah, klu la aku lulus exam, aku akan wat entry baru plak utk cerita HIGHLIGHT kenangan aku tyme aku part 1-----> part 6,
so, doakan lar aku lulus dan DL....hehehe
aminnnn.....

woi!!!dh grad,lambat sgt nk update blog pown,haha
alhamdulillah bole la grad dgn 2nd upper

GENTING HIGHLAND

Ok, awal2 sem ni ( sem 6), aku n membe2(classmates) aku pergi melancong ke genting highland, sbnrnya benda ni kitaorg dh plan dari sem 3 kalau xsilap aku la,
so last sem(sem 6) baru pergi,
kami bertolak dgn 2 biji kreta, pkul 11 bertolak KOT...
stelah berbincang dengan ahli majlis separa tinggi,
hanya 7 org ja yg cnfrm pegi dri 9 org coz syida nak g umah kawan dia, izil ada hal kt umah.

bermula larh perjalanan, bdak2 ni pakai sluar 3 quarter, aku pown nakkkk jugak...haha
bdk2 ni cakap aku mcam nak g ber-camping ja pown...
tyme ni pkul bpa pagi ntah, xsure....
igtkan aku ngan munirah nak g genting naik bas coz izil(owner kreta) xpergi,
tp stelah izil dipukul oleh munirah, dia pown ubah fkiran, dia nak hntar kami ke genting pas2 patah balik ke rumah dia(KL)

stelah solat subuh kt plaza tol,kami pown bertolak ke Genting,
tyme ni nk g naek kreta kabel...

trasa dah kesejukan dia tue...

oh yeahhh.... dah smpai,
wewe n ijan bratur g beli tiket masuk,
seriously sapa yg nak g genting, better dtg awal la coz mmg xda org awal2 pagi,
so, anda bebas dari beratur beratus2 kilo panjangnya *ayat xble hyper lagi ke??hehe


stelah main beberapa game, kami pown cuba la roller coaster,
dlm ni bru pkul 11, bratur agak panjang la,
dah smua sangap nak naek benda nie....
tp kami missed main go cart, xpe la, next time ada lagi
*bile la next time tu...


psttt; space shot pown kami main taw,haha.sja nak cakap...

bdk2 pmpuan ckp,gmbar ni menceritakan kisah di mana, si isteri curang/main kayu 3 tapi diketahui oleh suaminya,hahaha
bdak2 ni yg ckp aaa.... "Geng L" (hnya mreka yg memahami)

pon2...
lelong2, hamba2...
fresh lagi,hahahahaha
*jgn mara aaa.... nnti kena jual....


ha gmbar nie tiada hamba yg djual, sbb ada aku...
hahaha
#diskriminasi


akak wewe menjadi model bas,
aku ngan jack tengah bincang cara nak culik wewe masuk dalam bas nie,hehe


the gadis...
wewe mmg suka sgt la ngan roller coaster nie...
munirah dtg sini sbb nak tgok bgunan kaler2 tu ja, tu la matlamat beliau,haha
wani dan nad sedih krana ketiadaan kein menemani mreka,hehe





munirah xble buat muka penat lagi ka??hahaha
peace yo,hehe

turn aku plak tgkap gmbar sorang2,
diorang nie xsabar2 betul la, xsempat ag nk posing

ha, ni baru betul
snap cepat,hehe



 
budak2 ni hepy ja,
t-rex kt blakang tu ngan tggu turn nak baham tue...

T-rex : woih, dh habis ke blowm? lapo nie

aku bayangkan, smpai bila space shot ni dapat bertahan,
sapa la org terakhir yg naek benda nie...
huuuu....seram, jatuh mampoih,haha


arwah baek orangnya, slalu g masjid, baca quran, suka bersedekah
smoga d tempatkan d klangan org yg beriman
hoih2....hahaha

gadis2 ni nak cuba goda saya
(japgi aku dapat maki la dri diorang,haha)


heyy... what are u looking for?? huh?


stelah puas berjalan, kami berjumpa dengan big mama (dlm gmbr)
dia berpesan....
"semenjak saya dok genting nie, dari dulu smpai skarang saya diet, tapi saya tetap maintain besar 
 jadi... hentikanlah amalan diet nie"
hahaha



bdk gila shooping+ada duet ja yang xreti lenguh kaki,
aku xkira dh, aku penat, so aku duduk kat mana aku suka,hehe


slepas tamat sgala aktvti kt genting, kami ke kl, tido,
pas2 esknya ke rumah madam azlina, makan2, relex, lepak2, main pooker 3 round(hat ni tipu, nnti percya plak), pas2 bertolak balik Uitm

sangat enjoy dan sangat best, mcmni la cara mahasiswa/wi menghabiskan duet ptptn mreka,
slepas itu, pihak universiti dpersalahkan, yuran mahal la, xda duet nak beli buku la, itu la, ini la,
*trasa cam tombak tikam kt dada 3 kali x? klu rasa 1X or 2X teruskan membaca lagi smpai rasa 3X,haha


WING 1B (kolej sempana riau)

ok, ni nak crita pasal wing aku nie,
aku duduk wing ni dari sem 1 lagi, org cakap wing ni wing lagend n wing DL(suatu ketika dulu)
ok, gmbr ngan budak wing tyme dpt baju ja yg aku ada,
so, aku cerita pasal baju wing je la,hehe

baju ni, telah d design oleh JOHN (junior aku)
*padahal rembat design kelab inter milan,haha
nak wat baju cam biasa la, ada bole bayar, ada yg xbole bayar,
so, si john ni mintak tolong aku lar(menjadi along) utk kutip duet kat budak2 nie, 
Biasa la, aku kan abg senior kt wing nie(habis la, klu bdak wing baca) haha
klu x, mmg haram la nak dapat duet

stelah selesai sesi penyerahan baju, sesi bergambar plak....hehe

sbnrnya ada lagi suku g yg xdatang, ada keja katanya....

semua part 4 kebawah, aku sorang part 6 *bangga,haha


baju wing ni beharga rm34 kalau xsilap,
commission?? ada lar, hahaha


ok, nak cerita cmna aku ble dapat gmbr camni,


mula2 aku cakap,
"weyh, jom ambk gmbar blakang, bg nampak nama n nombor"


ha... tu.. nampak dak, org bijak mula ke belakang,hahahaha

1,2,17.... snappp!!!! hehe
org tnya, "kenapa aku senyum camtu??"
igt sempat ka nak edjas bg senyum sempurna??hahaha

sesi bergmbar ngan budak wing,
*rambut kusutttt

ramai tanya, kenapa aku suka pakai no 4, sedangkan no 4 dikatakan sial, 
kalau org kedah kata seii*sebut dengan mata terbeliak...
sbnrya aku sangat suka no4, 
1st-utk menolak tanggapan org cina mengatakan no 4 ni membawa sial....
2nd-aku anak ke 4 dari 6 adik beradik
3rd-aku lahir first APRIL (4)

budak bilik depan aku,
selalu membawa masalah,
RS/ warden slalu naek bilik diorang....

1,2,3 snappp......

ok, sbnrnya aku start TAK APPLY kolej  (bukan TAK DAPAT taww) dari sem 5, coz start sem 5 aku dah duduk rumah sewa kat jementah, tp bila aku ke kolej (wing 1b), aku tgok ada byk bilik kosong, so, illigel la aku di situ....hahaha......
rumah sewa pown bole tahan la, sbulan rm130(seorang) xtermasuk bil letrik n air g (ada sbbnya)

klu nk kira duet ptptn yg rm1500 tu mmg xckup la,
cuba kira, duet rumah sewa(xtrmsk bil air n letrik) rm130 X 4sem =rm520
tiket bas pergi dan balik(kedah n segamat = 3kali) = rm61 X 6(pergi dan balik) =rm366
duet makan sehari rm8 X 30 (sebulan) X 4 sem = 960

total= 1846 + rm800 (moto aku rosak awal sem)
total semua RM2646 (ni xtrmsuk duet myk moto n lain2 kos)
RM1500-2646=-RM1146
cuba byangkan mna nak cri rm1146 tu....
mcm2 aku berniaga kt uitm nie, air tin,hotdog,sim broadband skmm, jersi wing, last skali jdi tokan rokok,hahaha.... jual ja taw, hisap x....hehe



ok, gmbar kt bawah ni kitaorg ke ifc (intan food court) beramai2... ramai x?
lebih dri sorang kira ramai la,hehe
aku xingt la brapa org, tp byak table gak la kami conquer, pening pak cik kassim,hehe

geng2 xbergaul,hoho

knpa xda gmbar aku??
xpndai betul cari angle si camera-man nie,
(ntah2 aku yg tangkap,haha)

hermm... cnfrm la aku yg tangkap,haha

itu dia!!!! itu aku *lagu estranged


ni antara nickname yg aku dah bg kt junior:
rocky,hummer,oren,bucap,apunk,palu
yg len dah xigt....
so klu jumpa budak2 ni jgn cuba2 membuli,hehe

berakhirlah hidup bersama2 junior, pasni mybe ada yg ke sb, harap2 budak2 ni still unite n harap2 aku xdpt degree kt sana,hahaha....
:)

RACE FOR SAFETY
actually race for safety ni adalah program dari subjek aku iaitu Transport Policy,
so, stiap kelas wajib buat 1 event yg ada kaitan dengan subjek tue,
kelas aku buat event kereta control di mana peng-control kena ikut arahan semasa berlumba,

Masing2 dapat task(event) masing2 tyme mass lecture,
yg paling aku xble blah skali tyme mass lecture, student2 kena bagi idea utk event masing2,pas2 ada 1 kelas ni, aku xigt kelas apa, diaorg nak panggil ustaz,
pas2 madam tanya

 "tajuk ceramah apa??"

"pengangkutan ke syurga!!!"

berdekah org gelak dalam dewan tu, aku rasa syida yg jawab benda nie
masing2 ada event masing2, antaranya

job interview,
rekacipta,
running man

yg 2 ja aku ble igt,
idea game keta control ni datang daripada kein,
dapat pujiaan dari madam lagi....


ok, tyme ni event job interview, event kami terpaksa dtangguhkan dlu sebab nak tggu event kelas ni (job interview) habis dulu..


acara punggah memunggah,
benda ni budak2 klas aku yang buat, sanggup balik lewat malam semata2 nak siapkan track


setiap event, aku suka jaga kaunter pendaftaran walaupown jawatan aku multimedia,
jangan tanya la sbb pa aku suka jaga kaunter...haha
hanya org yg memahami boleh paham,hehehehe

ha, ni flyers yg aku wat, last2 min, so, nampak hudoh,
xmatch langsung kaler tulisan ngan background,
kt situ ada no tepon aku, xpyah usya la(pdahal ampa mmg xprsan pown),
aku letak no yg salah, patut xda org call,haha


ni name tag ye adik2...
*sja nak tunjuk sumbangan aku,haha



acara pemasangan bermula....


bersungguh2 diorang wat keja, skali depat markah

k0s0ng!!! #np kosong-Najwa


2 org peserta diperlukan untuk main game nie
bayaran: rm2
pssstt: aku pown main jugak taw (partner dgn ijan)
tp ni ckp betul la, aku xpernah try main pown sbelum nie
kira adil la kan??

 dipantau oleh madam sbgai juri
men sebat ja aku cakap madam juri


sesi membuat litar...
drift king...
 nany muka tengik je, sbb pa nany??hahaha

ni part apit
drift car,
yg ni baru xadil, dah la dia buat track, pas2 mmg dia slalu dok try keta ni,
pas2 dia jadi peserta, pas2 dia menang,haha
drift ni menguji kepantasan peserta menghabiskan satu pusingan litar nie.

 antra halangan race for safety,
gua batu belah batu seremban


 trackkkkkk segamat




sesi pemberian hadiah


prempuan pown menang weyhh....
bukan susah pown


apit menang, kereta dia, mmg cnfrm dia menang,hehe

tyme ni aku ngah solat kat surau mmg dekat la ngan tempat ni,
tengah rakaat yang ke 4 ni,
lepas2 hbis ja doa aku trus pecut kt speaker corner sbb tyme tu nak umumkan pemenang bg acara aku,hahaha
*mmg xkusyuk la crita dia....



yeah, sempat sampai,
kenapa mamu ambk hadiah??
padahal aku ngan ijan yg menang,haha

 sesi pengambaran
*mcm berlakon ja...


classmates *cantik stokin aku,hehe


ijan nak tokak(gigit) kepala jack


 muka2 kepuasan lepas berjaya menjayakan program
*ayat mcm keling


done event transport policy,
tyme ni kalau xsalah hari rabu,
mnggu tu cuti raya cina, habis ja event aku terus chow balik kedah....
tu je nak critenye pown...






DINNER DBST
DRESS
 N TUXEDO

setiap sem akan ada 1 dinner kos,
so, sem ni, kos aku (business transport) memilih tema dinner iaitu dress n tux 
(knpa bhasa aku skema sgt?? *bru prasan,haha, lantak r....hehe)
dah beberapa bulan org ckp tema ni, baru timbul isu, nak cari kat mana dress, nak cari kat mana tux....
so, timbul idea dari MAMU, nak wat tema "wanna be"(wt research sendri),
ramai gak la yg xsuka perubahan tema nie,
setelah bergaduh dan bertumbuk (hiperbola), akhirnya tema ditukar balik.....



ok, bermulalarh hari yang dinanti-nantikan,hehe...
w wafa(ungu) n anis(salah sorang budak kedah nie...)
dua2 dh ada bf, ni aku tumpang tgkp gmbr ja,
En. bf harap jgn marah ye, pinjap jap....hehe


classmates

coursemates


akhirnya, ni larh hadiah dekan,
phuii... xda maknanya aku nak dapat dekan,
setiap sem 3,4 paper repeat.... eh... dak2...
jadi sungguh mampusssss....hehe


sbnrnya ni hadiah utk semua part 6,
ye la, last sem kan.....

ni lar hadiah tue....
yea yea, dapat keta.....


housemates
dari kiri (bukan nama sebenar)
kecap,wala,caku,jack,kein(yg ni nama sebenar,haha)

marilah sertai kami
kami sudah menjadi jutawan,
anda bila lagi??haha

dengan adik lecturer,
syida, ex-wife aku


jejaka2 dan gadis2....

5 jejaka, 5 gadis...
kawan dari sem 1-sem 6




kek part 6, xsedap pown, tp org dah bg, trima je la....
(tp aku xkisah sgt pown, balik2 umah ada cheese cake, madam bagi,hahaha. sedapppppppp oooo....)
so, kalau xsedap???

ni makan dia....
main calit2 kt muka,
sampai pak cik kassim jadi mangsa,haha

'
ala2.... sweet la tewww
ni rakan karib, xble berpisah langsung,haha


proses pemilihan calon,
undilah kami...!!!
manifesto:pemberian nasi pakcik kassim scra percuma seumur hidup

1 malaysia...haha

with akak ke ker

with hanim


prince n queen dinner malam tu,
jatuh kepada hamizan n hawa

gadis utk di lelong, timbang kg, 1kg 20sen...
hahaha... J.K

tamat sudeeeyyyy kisah dinner transport nie.....






okeyh next, crita pasal Projek ent,

(klu kisah pasal ent ni silap, sory ek)
ok, stiap student uitm mmg kena buat 1 bisnes dimana akan dinilai oleh panel2 kita tyme presentation nanti, aku pown xtaw kenapa org cuak sangat tyme present (pdahal aku pown cuak gak)
mybe sbb dgar kisah dari senior kot, salah satu panel marah, suruh buat balik.... hermmmm, buat balik ja pown, lex sudah (mohon jgn dimaki dgn statement nie)
pastu ada 1 kisah, senior aku present smpai pkul 5 pagi.... betul ker???


ni antra salah satu perjumpaan utk siapkan projek aku la, kami xputus2 dapat bantuan dari hamizan dan raihan, aku rsa klu diorang xda mmg xble siap projek kitaorg, kemana saja kami pergi, diorang berdua akan datang mmbantu,trima kasih... hehe

group aku wat bisnes dobi, nama syarikat aku DOBIDO,
kami antra group yg agak cemerlang present tyme dlm kelas tp hancur tyme present depan panel,hehe

mcmne xhancunya, aku siap nak bertumbuk lagi dgn panel tu....


ni perbincangan tyme malam, stiap malam group aku berjumpa,
kami ni antra group yg cemerlang dari segi participate,
xda lagi la cakap2 blkang(aku xtaw kot diorg cakap blakang aku,haha, tapi aku kisah pa?? aku founder)

budak2 ni slalu tension bila aku cakap
aku founder
hehe
bisnes group2 yg lain;
opah resepi (masakan)
 asuka frozen
chuan satey(slalu kena bahan, dulu diorng nak buat costume, bajet ala2 superhero smua nieh)


ha, ni gmbar tyme p mcd, sehari sebelum report kena hantar,
nampak dak kegigihan kami, sanggup overnight smata-mta nak siapkan assgnmnt ent,


aifa=duta keamanan, aku=asyik usya akak mcd,haha


yg tudung merah, sbgai financial manager ngah wat ledger mnatang pa ntah, aku xda masa nak tgok, aku spnjang masa busy, busy usya akak mcd,haha

aiyaaa.... hutang manyak ma....
kita xda buat profit ma....
macam mana mau bayar gaji ma...??
tyme ni aku tringat ayat jack,
"aku gaji rm600, nak makan, bayaq duet letrik,duet myak,duet susu,duet rumah,duet lampin anak, mana cukup rm600"


muka gembira, berjaya balance-kan acc, tapi syarikat makin lama makin rugi,hahaha

tudung merah: yeah!!! akhirnya aku berjaya songlap duet, 3 ringgit pown kira aci larh,haha

akhirnya tewas juga akibat kepenatan...

lpas hbis wat assgnmnt tu, kami trus ke kelas,
igt pa?? kami xmain la ponteng kelas *sambil betulkan kolar baju.
aku masuk uitm ja kena tahan ngan pak guard, tension plak aku...


ni barisan exco, jumpa smata-mata nak bergambar...

sanggup mengorbankan masa bersama-sama suami/isteri untuk outstation ke luar negara atas urusan kerja,
*dobi ja pown, perlu ke smpai ke luar negara?


ha, ni jawatan masing2, jwtan aku salah tue, spatutnya co-founder,hahaha





MELAKAAAAASS



oyeah, haritu kami g melaka, sbnrnya, xda bennda penting pown nak cerita tapi aku kisah pa,haha, 
maap2, terlalu sombong, ayat sombong tu di hacked!!!
sbnrnya aku xpernah lgi makan steamboat, jakun x?? *mohon google klu xthu ayat jakun
ha, acara melantak mula, aku 1st tyme kot, mana tahu pa2 lagi, main ambk ja,

sbnrnya, niat kami nak ke melaka nie nak beli "kot" utk presentation group si mamu ni (yg pakai cap)
pada mulanya, diorang nak tgok wayang(sbb aku yg berjanji kot) cerita lawak ke der...
tapi perut aku ber JAMMING plak, xtahan bro, lagu metellica plak....

ha, makan2... nafsu budak2 ni sungguh tegar

ikat temenung (klu selatan sbut ikan kembung kot) pown ada,
*ikan ni skilo kt kedah RM3/4 ja

ha, pakat berebut, periuk kecik, mcm nak bwak periuk sendiri
tokey kedai xthu yg perut2 budak ni besar,

aku overkah??
aku rasa munirah lagi over, tgok mulut dia,hahaha
*sabar adalah separuh dari iman cc:munirah

steamboat ni rm19 kot klu xsilap, aku igt standard & agk murah lar klu hrga rm19 tu...
pas2 bila aku tringat yg kt perlis rm10 ja,
woiiiiii..... bapakk mahaiiiiiiiii
saya nak balik duet saya *versi iklan shampoo

saya ada bakat memasak, xcaya cuba rasa, sedapp ooo.....hehe

ni ketam2 yg telah dirogol oleh aku =="
aku taw ketam mahal, so aku makan ketam byak2, ntah2 ketam sungai,hahaha


sebelum "tragedi"

tragedi??

ampa nak taw dak, aku dah la 1st tyme makan, tiba2 dapur gas ni boleh terbakar,
tggu g xcuak, kalau meletup makann2 aku??
(tu... still fikir pasal makanan,)
eh, tak2, aku fikir keselamatan kawan aku, kalau aku kena xpa la, jgn kawan aku (mesti kwn2 aku dh boring dgr ayat ni)

muka sedih oleh mamau,
sory, masa kejadian xtgkap gmbar, phone atas meja, kami lari dlu,

 
yg lawaknya.... brader tue nak padamkan api, dia g simbah air sirap kt dapur tue,
bila xpadam dia g baling cawan tue,hahaha

*jack muka trauma
aku igtkan bila jadi benda nie, dia kurangkan lar harga kami, tapi tetap sama gak, hampeh tul...

ni tyme balik, mamu sibuk g nak makan,

kami pulang dengan hampa
1st time mkn steambot boleh plak jadi camni, tak patutttt




Pre-Graduation Night

malam pra-graduan ialah majlis untuk meraikan part 6&part 5 yg bakal menamatkan pengajian mereka,
so, mmg smua senior2 je la yg ada kt sni,hehe
sbnrnya aku xbeli pown tiket masuk ke dinner ni,
tpi dengar crita ramai yg xnak pegi, aku pown tggu lagi, beli je la kt org, rm10 seorang,
thanks hani coz sudi jual tiket kt aku :)
1 g aku beli kt munirah, tp xbyar lagi, harap munirah menghalalkan segalanya spanjang kita blajar kt uitm nie,hahaha

ni sbelum masuk dewan, eh, baju pink tu part 2,
cakap dinner part 5& part 6....

tengok2, ramai kan senior?? pdahal suku ja yg datang nie...

makanan sbnrnya xpenting, jumpa kawan2 yg penting,hehe

belum pa2 dah bergmbar...

sbnrnya dinner ni laki n prempuan d asingkan,
agak2 la, kami nak duduk ngan kwan2,
tp aku rasa meja aku yg 1st skali start duduk laki n prempuan, lpastu baru meja lain ikut...


akak main belon ke??
"xlarh, main bola"

jack bersama juniornya, fieqa

sbnrnya event xhbis lagi, tp kami sibuk ambk gmbr,
btw,aku suka pic nie, lighting yg semprna


tyme ni sesi cabutan betuah,
boleh plak uitm bagi kamera lumix, 2 plak tue,
pas2 hadiah kipas+duet dari rektor rm300
perghh... melepas aku....


ni aku keluar jap bergambar dgn geng dobi, geng ni balik awal,
tyme org cabut no cabutan(hadiah duet + kipas) sbnrnya no budak2 nie,
silap la balik awal,hahaha

with anis
sama2 duduk kedah sama2 belajar kt segamat


the gadissss

model siswa
nad bad mood tyme nie, bru lepas gaduh ngan bf lateww
hahaha

tyme ni lpas bergmbr aku tgok pic ni pas2 aku tnya,
"knpa ika putih sangat nie??"
haha

ika ni dh ada bf, pnjam jap je ni,hehe...

trademark nad...

dari kiri wani,anis,nany,wafa,syidiaq

nany n wani



tyme ni sbnrnya dinner dh hbis, tp budak2 ni 
dari awal smpai hbis asyik bergambar ja,

aku mcm baru balik dri kerja ja,haha

penat berdinner bergambar bergembira beramah-mesra dan banyak ber lagi...
berrrrrrrrrrrrrrrrrr *iklan coca-cola


tamat sudah kisah dinner,
ni larh dinner last (bg dinner rasmi la) yg kami join,
heppy weyh...
*xthu nk ckap apa dah,haha

BiRtHdAy

sbnaqnya igt xmaw update psal birthday nie, tp kerajinan plak,hoho
ok, stiap 1april ampa kena igt, ni tarikh keramat nie, bukan sebab april fool, jgn dk sambut aprilfool tue, sambut birthday aku xpa,haha


sebelum tu thanks kat sapa2 yg wish birthday aku kt whatsapp,wechat,fb,twitter,msg n call....yg nyanyi pown ada, merdu sangat,haha

ni satu lagi, no 0174756899 aku dh xpakai dh, 
cina guna no nie, jgn la merajuk klu aku xreply msg

ok2, 
ni nk crita 3hb april nie,

aku bila masuk bulan april la, mmg aku akan fikir nak kena prank,
bukan apa, bila masa birthday org, kt kpala aku dh automatik naik tanduk nak prank org,hehe

so,tyme 3hb tu, aku dpt msg dri munirah, ckp nk ajak kluar makan, 
aku dok syak dah, cnfrm malam ni kena pnya,
aku pown hantar msg "xpa la weyh, xlarat la, bru lps hbis exam" (mcmni la bunyi dia, ada la beza skit, xkan nak tlis sbjik2 kot)haha
pas2 dia paksa aku, aku pown p je la, bila g kan nak kena prank,haha


ni kami mkn kt kedai seafood sgmat, makanan dia sedap, cuma agak mahal la,

aku d apit kekasih org,
lpas hbis makan kami ke kreta, igt nk blik dh,
dlam hati aku nk ckap
"xkan cmni ja? baeknya kawan2 aku, xprank aku,(badan dk cuba tahan nk kena tepung ngan teloq ja nie)"
pas2 diorang cakap "jom g dataran!!"
mampus den...

smentara tggu apa yg nak jadi aku buat yoga dlu,
perlu ka letak gmbq nie??hahaha


tiba2 aku dkejutkan dengan kezzutan...
wow...kek... aku suka kek,
tp bdk2 ni xckp nk mkn kek, aku melantak baek punya tadi,
kenyang giloo....
muka aku still terpinga-pinga....
sedeyh+terharu+gembra
mcm2 la....
gila weyh, xmgkin lpas ni dapat mrasa balik suasana camni,
dh la tyme ni musim preksa, lpas ni smua nak bwk dri ke haluan msing2, ada yg xmw sambng degree dh, yg smbung pown mybe xdpt kos n tempat yg sama....

tudia, kek sampai berapi-api
ish, terharu aku, nseb bek xboh bom, klu x skali aku ngan kek meletup


with classmatesssss
love them very much

alo, api dh habis....


bersama budak-budak rumah

sesi potong kek,
abaikan muka aku, terkejut xhbis g,
ni nk pegang pisau pown xlarat

stelah 2min 12 saat, alhamdulillah, kenyang makan kek...
lepas tu sesi memberi hadiah,
seriusly aku xhrap pown kek n hadiah2 nie,
terharu...

ni hadiah dripada ijan

dripada geng L,syida n munirah

dari ijan


sesi membukak hadiah
aku qeyiau (menangis)...
bukan pa, tiba2 ja sakit gigi,haha

dari syida,munirah dan geng L,
moto harleyyyy

tyme ni part lawak dri kein n jack
diorg ckp kt aku "caku, kami xdak apa nak bg, ada rokok ja pown nak bg, tu pown hg xhisap"
hahaha
bergambar bersama bdk2 kelas
credit to abg polis segamat, baek hati tlg tangkapkan gmbar,hehe

budak2 ni tanya apa yg aku harapkan sempena umur 21 nieh,
aku cakap
"aku nak kawen bila umur 28 dengan gadis 18 tahun, so, maknanya skrg ni aku 21 n dia 11tahun,
skrg ni pkul 11 mybe dia ngah letak kapur kasut, tahun depan dia upsr,haha"


tamat sudah kisah malam tue.....
thanks kat semua
thanks ijan, thank izil, thanks kein, thanks jack, thanks munirah, thanks wani, thanks tiekah, thanks wewe, thanks nad, thans syida, thanks nany....
semoga kita ketemu lagi di lain hari
jangan putuskan persehabatan yg telah dibina,
biar tubuh kita jauh terpisah, tapi persahabatan yg ada harap kita jaga...

*aku xkan lupakan kenangan malam nie
thanks
selang bbrapa hari aku dapat lagi hadiah dari raihan,
raihan ni mmg suka bg hadiah kt smua org, 
bg hadiah kt org kira rahmat bg dia la kot,hahaha
aku pernah ckp kt dia
"kalau kau bg hadiah kt aku, t aku bg kt ijan, xpown aku buang"
aku gurau je weyh,hehe
thanks ye,
ijan cakap dia g UO(mall), dia tgok baju nie rm99
mahal gila, membazir ja....
p/s aku type smbil pkai baju nie,seriouss...hahaha(pakai sebab masuk office)


ni hadiah dari ayah aku,
tima kasih, walaupown hp korea, tp ok pa....




tamat sudah la kisah perjalanan aku sbgai abg part 6,hehehe
igt lpas ni nak tlis entry pasal kenangan diploma kt sgamat, tp aku rasa cam malas plak,hehe
hehe
blog ni pown dh tertangguh 5 taun dh *hiperbola



ok, tahniah kpada yg dh grad dri diploma nie
see u on graduation day ye....hehe


see u on..... graduation day,klu rajin view la video ni ye...penat aku edit,
sory ada byk part  yg xsempurna, rakam guna phone, byk goyang2,
klu nak tgok part kami belakon teruskan ke minit 2.24, klu nak tgok part see u on graduation day tgok min ke 11.03 
*video ni sbnrnya di tayangkan tyme dinner...



trima kasih kpada yg sudi membaca,
maaf ya, gmbr byk sgt, 
aku suka upload byk gmbr coz lpas ni senang, xperlu risau klu ter-delete photo kt lappy aku or mybe anak2 aku ble baca balik kisah pak depa nie,haha

ok2, dh la mengarut sikit2...
bye... assalamualaikum....


org selalu cakap aku ni selalu sengih dan senyum mcm xda masalah langsung,
tp dsebalik senyuman ni, beribu bebanan yg aku tanggung dalam menempuh part 6 ni,
terima kasih kepada semua yang selalu support aku...

5 yang mengata
Thanks for reading



cErItA LaMaLaTesT

cErItA LaMaLaTesT